Hoeveel wordt níet gezegd?
Ga eens na: tijdens een vergadering, hoeveel blijft onbesproken? Hoeveel relevante - of zelfs cruciale - kennis, ervaringen, ideeën en vragen ten aanzien van het onderwerp dat wordt besproken worden níet met de groep gedeeld? [...]
Engagement-tip 2: Hoogtepunt, tegenvaller en ‘kijk-ik-naar-uit’ van elke medewerker
Vandaag… vraag ik tijdens de teammeeting iedereen 1 voor 1 naar een hoogtepunt, een tegenvaller en een ‘kijk-ik-naar-uit’. In tijden waarin velen op afstand van elkaar werken is het een uitdaging om betrokken te [...]
‘Hardop werken’
Niet alleen het doen van je werk is je verantwoordelijkheid, maar ook het zichtbaar maken van je werk aan anderen. Het zichtbaar maken van de (tussentijdse) uitkomsten. En het openlijk verslag doen van waar je mee bezig [...]
Engagement-tip 1: Belangrijkste knelpunt team
Vandaag… vraag ik het team: Wat is het belangrijkste knelpunt dat jullie ervaren? Eén ding Door naar het belangrijkste knelpunt te vragen dat binnen jullie team wordt ervaren, gaat iedereen nadenken over waarin hij [...]
Zeg het nu
Je kunt wachten met je waardering uitspreken tot iemand afscheid neemt van het bedrijf. Terugkijken op de positieve bijdrage van deze gewaardeerde persoon die toe is aan een volgende uitdaging. En je misschien met [...]
23 duidelijke en inspirerende missies en visies uit de praktijk
Voor veel organisaties blijkt het lastig om eenduidig te formuleren wat ze precies doen en wat ze in de toekomst met elkaar willen bereiken. Hier volgen voorbeelden van enkele organisaties die het gelukt is [...]
Verhoog jullie team engagement met de ‘Pulse Check’
Jullie bedrijfsresultaat is voor een deel afhankelijk van de mate waarin medewerkers zich betrokken voelen bij het bedrijf. Je zou zeggen dat dit dus een mooie voorspellende KPI vormt. Toch wordt de employee engagement [...]
Waar management te weinig op focust in verandertrajecten
Uit onderzoek blijkt dat zo'n 70% van alle veranderinitiatieven in organisaties mislukken. Ook wanneer er voldoende bereidheid is om te veranderen. De grote vraag die rijst is: 'Waarom doen ‘ze’ (de medewerkers) niet wat van [...]
‘Gold Standards’ als norm: The Ritz-Carlton Hotels & Resorts
Het Ritz-Carlton is een bedrijf dat als doel heeft om customer service van het hoogste niveau te leveren aan hun gasten (of: klanten). Daarin zijn ze één van vele. Maar waar zij uniek in [...]